بلاگ
۲۷ مرداد ۱۳۹۴

هزینه طراحی برخی لوگوهای ‌معروف

هزینه طراحی برخی لوگوهای ‌معروف

Google
لوگوی گوگل از سال ۱۹۹۸ که Sergey Brin (یکی از دو موسس گوگل) اون رو با برنامه رایگان GIMP طراحی کرد، تغییر چندانی نکرده است. در واقع فقط اجرای آن چند بار به روز شده است. مانند همین آخری که چند ماه پیش اتفاق افتاد و لوگو را حسابی تخت و خوشرنگ‌ کرد. همانند استایل iOS7 که اتفاقا در همان روزها روی کار آمده بود. خیلی خوب و هماهنگ و فکر شده.

twitter
لوگوی توییتر از آن اتفاق‌های بامزه است. لوگو به صورت آماده از وب‌سایت iStockPhoto به قیمت ۱۰ یا ۱۵ دلار خریداری شده است و احتمالا طراح آن Simon Oxley چیزی بیشتر از ۶ دلار دریافت نکرده است.

olympic 2012
لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط Wolff Olins در سال ۲۰۰۷ با دستمزدی حدود ۶۲۵ هزار دلار طراحی شده است.

Pepsi
لوگوی پپسی -که پارسال تغییر بی‌جا و زشتی هم کرد به نظرم- در سال ۲۰۰۹ یک میلیون دلار هزینه برداشت. زحمتش را طراحان Arnell Group کشیدند.

Nike
لوگوی نایک قصه جالبی دارد. وقتی Carolyn Davidson در دوران دانشجویی -سال ۱۹۷۱- با دستمزد ۳۵ دلاری نشان معروف نایک را طراحی کرد، هنوز چیزی به اسم نایک وجود نداشت و در واقع نام کمپانی روبان آبی بود. و خب کی‌ فکرش را می‌کرد که دوازده سال بعد هدیه‌ای شامل یک انگشتر الماس با نشان نایک و قدری از سهام کارخانه را دریافت کند.

NeXT 
NeXT را شاید خیلی نشناسیم، طراح آن همان Paul Rand خبره است و ۱۰۰ هزار دلار در سال ۱۹۸۶ برای آن دریافت کرده است.

منبع :ingraphic

comments powered by Disqus